Õppekavarühm | Isikuareng |
Õppekava koostamise alus | Üldised kompetentsid (Inimeste oskuste ja tööturu vajaduste ühitamise rakkerühm. Riigikantselei 2013). Kompetentsid: Mõjutamine ja veenmine, analüüsimine ja tõlgendamine, teabe esitamine. |
Maht | 40 tundi auditoorset tööd |
Sihtgrupp |
• kõik põhi- või keskhariduseta täiskasvanud; |
Õppe alustamise tingimused | Sihtgruppi kuulumine |
Eesmärk | Koolituse eesmärk on arendada põhi- või keskhariduseta ja/või erialase ettevalmistuseta täiskasvanute ja teiste elukestvas õppes vähem osalevate täiskasvanute suhtlemise ja loova probleemilahenduse oskuseid ning soodustada positiivset õpihoiakut ja elukestvat enesearengut. |
Sisu |
Tööalaste probleemide analüüsimine ja tõlgendamine Tulemuslik mõjutamine Mina ja suhtlemine Koolitusel kasutatakse aktiivõppemeetodeid ja suunatakse inimesi oma tegevust mõtestama.
Peamised kasutatavad õppemeetodid:
1. juhtumianalüüs (probleemjuhtumid)
2. rollimängud (mõjutamisviisid)
3. kaasavad miniloengud
4. loovuse arendamine läbi liikumise ja joonistamise- kritseldamise (loovteraapia õppemeetod).
|
Õpiväljundid |
Edukas koolituse läbinu:
• suhtleb enesekindlamalt ja julgemalt;
• väljendab end argumenteerides selgelt ja läbimõeldult;
• kasutab inimeste mõjutamisel loogika abil veenmist, ühisosa leidmist, eeskujuks olemist ja väärtuste väljatoomist;
• analüüsib end suhtlejana;
• oskab märgata erinevaid vaatenurki tööalaste probleemide lahendamisel;
• jagab keerukama probleemi osadeks, märgates seoseid ja suhteid;
• julgeb loovamalt läheneda probleemide lahendamisel.
|
Õppekeskkond | Õpperuumid on kujundatud täiskasvanute õppeks, kus on olemas kõik õppetööks vajaminevad tehnilised- ja abitöövahendid. |
Õppematerjal | Koolitaja poolt koostatud õppematerjal |
Tulemuste hindamine |
Hindamismeetodid: rühmatöödes ja rollimängudes osalemine ning eneseanalüüs individuaalse ülesandena. Hindamiskriteeriumid: Õppija on aktiivselt osalenud ülesannete lahendamises rühmatööna ja rühma liikmetele tutvustanud individuaalse töö tulemusi. Õppija tunneb erinevad mõjutamisviise ja probleemilahendusmeetodeid, kasutab neid praktikas ja hindab erinevate tulemuslikkust eri olukordades. |
Ülesehitus |
Kursused toimusid ajavahemikul 26.02-10.06.2020 ning 09.09-09.11.2020 aadressil Roheline 1B, Pärnu |
Lõpetamise tingimused | Kursuse lõpetamiseks ning tunnistuse saamiseks tuleb osaleda 75% tundidest ning täita enesehindamise ülesanded |
Koolitaja |
Helar Peterson |
Hind | TASUTA |
Registreerumine |
Pärnu Rahvaülikooli õppetöö korraldusega saab tutvuda SIIN