Digioskuste baaskoolitus

Koolituse maht: 30 akadeemilist tundi

Tasu: 700 €

Ülesehitus: 4 ak/t kaks korda nädalas teisipäeviti ja neljapäeviti (vastavalt kokkuleppele)


Õppekavarühm: 0611 Arvutikasutus

Sihtgrupp: Inimesed, kellel napib elementaarseid arvutialaseid teadmisi ja oskuseid igapäevaselt arvutis ja digimaailmas toimetulekuks

Õppe alustamise tingimused: puuduvad


Eesmärk: Koolituse eesmärk on anda esmased digioskused, mis võimaldavad iseseisvalt kasutada arvutit, internetti, e-posti ja e-teenuseid igapäevatoimingutes ning tõsta teadlikkust küberohutuse ja digitaalse suhtluse võimalustest

Sisu: Kursus sisaldab alljärgnevaid teemasid:
1. Sissejuhatus. Arvuti riist- ja tarkvara. Internet (4ak/t): Koolitusprogrammi tutvustamine. Arvuti riistvaraga tutvumine. Klaviatuuri, hiire või puuteplaadi tööpõhimõtted. Arvuti sisu: protsessor, mälu, kõvaketas. Interneti olemus
2. E-posti loomine, kasutamine ja haldamine (4ak/t): E-posti konto loomine, seadistamine. Paroolide olulisus. Elektronposti kasutamine ja haldamise elementaaroskused. Manuse lisamine kirjale, manuse avamine. Postkasti haldamine. Kirjavahetus. Spämm kirjad
3. Tekstidokumendi loomine ja vormindamine (Google Drive) (4ak/t): Google Drive avamine, sisse ja väljalogimine ning sulgemine. Uue tekstidokumendi loomine Google Drives. Dokumendi redigeerimine, loomine, kopeerimine, teisaldamine ja kustutamine. Failihaldus. Erinevad failitüübid: tabelitöötlus, pildid, teksti-, ja pdf- failid jne. (avalduse vms loomine, pdf- iks muutmine)
4.  ID-tarkvara rakenduste kasutamine, e-riigi teenused (4ak/t): id.ee kodulehe tutvustus. Isikutuvastamine ID-kaardi või Mobiil-ID, Smart-ID’ga. Erinevad e-teenused:  www.eesti.ee (sh www.digilugu.ee). Dokumentide allkirjastamine e-allkirjaga (sh digiallkirja, mobiil-ID, Smart-ID).
5. Otsingumootorite kasutamine (4ak/t): Veebibrauseri ja otsingumootori olemus. Navigeerimine veebiallikate vahel. Veebi kasutamine ja sealt asjakohase info leidmine, otsimine ja hindamine. Info talletamine, taasesitamiseks töötlemine ja andmete korrastamine
6. Küberruumi riskid ning nende vältimine (4ak/t): Küberruumi riskid, riskide vältimine. Isiku e-maine kaitse ja erinevate kasutajakontode andmete kaitse. Autoriõigused ja litsentsid netis oleva info ja sisu suhtes. Veebipettused, kaitse nende eest ning ohud internetis – kuidas neid ära tunda ja kaitsta end selle eest. Käitumisnormid veebis. Arvutiviirused ja pahavara. Viirustõrjed
7. Enamlevinud sotsiaalmeedia kasutamine. Zoom/Google Meet (4ak/t): Erinevad sotsiaalvõrgustikud, mis need on, kuidas nendega liituda. Ülevaade levinumatest e-keskkondadest: Zoom. Google Meet. Konto loomine Google Meet’i keskkonnas. Veebikohtumiste loomine ja Google Meet`i keskkonnas suhtlemine
8. Teadmiste ja oskuste hindamine (2ak/t): Praktilise testi sooritamine arvutis kasutades koolitusel omandatud teadmisi ja oskusi

Koolituse lõpetanu õpiväljundid:
- omab algteadmisi enam levinud arvuti riistvarast, tarkvarast (mh vabavaralistest) ja failihaldusest;
- kasutab arvutit iseseisvalt lihtsamate ülesannete sooritamiseks sh koostades iseseisvalt lihtsamaid tekstidokumente ning tabelarvutuse tabeleid;
- teab ja oskab kasutada Eesti ID-kaarti avaliku- ja erasektori teenuste tarbimisel (sh riigiportaal www.eesti.ee) ning allkirjastab dokumente kasutades e-allkirja (sh digiallkirja, mobiil-ID, Smart-ID);
- teab küberruumi riske ja oskab neid vältida;
- otsib internetist infot (sh riigi- ja KOV asutuste veebilehtedelt, www.eesti.ee; Riigi Teatajast jt) ning kasutab enamlevinud sotsiaalset tarkvara ja võrgustikke;
- kasutab e-posti;
- kasutab e-keskkondi Zoom ja/või MS Teams teistega suhtlemisel ning koostöö tegemisel


Õppekeskkond: Õpperuumid on kujundatud täiskasvanute õppeks, kus on olemas õppetööks vajaminevad tehnilised- ja abitöövahendid: lauad, toolid, tahvel, sülearvutid, projektor, kõlarid.

Tulemuste hindamine: Erinevate ülesannete lahendamine:
- dokumendi koostamine, vormindamine ja salvestamine etteantud kausta (osaleja koostab ja salvestab iseseisvalt etteantud näidise järgi tekstidokumendi);
- etteantud küsimustele Internetist vastuste leidmine ja edastamine e-posti teel juhendajale (osaleja leiab etteantud küsimustele vastused ja oskab need edastada juhendajale e-posti teel jälgides netiketti);
- ID-kaardi kasutamine e-teenustes ja allkirjastamisel (osaleja oskab siseneda riigiportaali ja vaadata seal enda andmeid; oskab allkirjastada dokumenti ja seda edastada e-posti teel koolitajale). Hindamiskriteeriumiks on mitteeristav hindamine, kus tulemus on arvestatud või mittearvestatud. 

Lõpetamise tingimused: Pärnu Rahvaülikooli tunnistuse saamiseks tuleb teostada praktilised tööd ning osaleda vähemalt 80% tundidest. Kui osalusprotsent on väiksem (üle 50%), siis väljastatakse Pärnu Rahvaülikooli tõend.


Koolitaja: Helin Laane
Koolitajal on kõrgharidus, ta on lõpetanud Tartu Ülikooli koolieelse lasteasutuse õpetaja eriala (BA) ja hariduskorralduse eriala (MA). Tal on täiskasvanute koolitaja 6. taseme kutse. Koolitaja on koostanud õppematerjale digikoolituste ja -õppe arendamiseks ning koolitanud nii Eestis kui ka rahvusvahelistes projektides. Tal on laialdane kogemus lasteaia- ja algklassiõpetajate digipädevuste arendamisel ning täiskasvanute koolitamisel


Registreerumine: AVALDUS


Pärnu Rahvaülikooli õppetöökorraldusega saab tutvuda SIIN           

Soovid meie maja uudistega kursis olla?

Liitu igakuise uudiskirjaga siin: